eind en begin - Reisverslag uit Guilin, China van Linda Jong - WaarBenJij.nu eind en begin - Reisverslag uit Guilin, China van Linda Jong - WaarBenJij.nu

eind en begin

Door: Linda de Jong

Blijf op de hoogte en volg Linda

02 September 2013 | China, Guilin

Vandaag was het dan zover. Nadat we met de nachttrein vanuit Guilin naar Guangzhou zijn gereden, hadden mama en ik nog een paar uurtjes samen. Eerst nog een tempel bezocht en daarna gewandeld over het koloniale eiland: Shanmian Island. Toen was het tijd om afscheid te nemen. Iedereen gedag gezegd en toen mama huilend in de armen gevallen. Niet voor lang, want iedereen had haast. Ik moest een taxi gaan zitten die me wel naar het juiste adres zou brengen. Best raar, snikkend in een taxi zitten in een vreemde stad met een chauffeur die geen Engels spreekt. De eerste 10min dacht ik dat we totaal de verkeerde kant op gingen, totdat ik de naam van de universiteit zag staan, fieuw, in de goede richting. Toen ik moest uitstappen was ik bang dat ik de flat nooit zou kunnen vinden, gelukkig stond mijn nieuwe franse huisgenootje me al op te wachten. Hij was net boodschappen wezen doen, dus wat een timing!

M'n 2 nieuwe franse roomies zijn gezellig en aardig. We hebben 's middags gegeten en samen wat boodschappen gedaan. Mijn buddy was wennen op het begin, maar we hebben een erg gezellige avond gehad. Ze heeft me geholpen aan een chinees nummer: 18824169264. Vervolgens hebben we een hapje gegeten. In een garagebox stond een koelschap waar verschillende groenten in lagen en daarnaast stond een vrieskist met verschillende soorten vlees, alles op stokjes. Je mocht een mandje pakken en alle ingrediënten voor in je noodle soep er zelf in doen. De verkoper stoptte alles na het tellen weer in een ander mandje. Dit mandje ging door naar de keuken. Aan deze hygiëne zal mijn buik ook maar moeten wennen.
Ze heeft met 'thuis' afgezet en is gegaan. Ik stond helaas met een sleutel voor de deur die niet bleek te werken. Via via, de jongens gecontact om terug te vragen of ze terug wilden komen. Ik ben ondertussen samen met Charlotte (buddy) naar haar dormitory gegaan. Whoow die leven dus echt heel anders dan wij. Heel klein, 6 op een kamer, 6 kamers voor 1 badkamer.

Morgen zullen we beginnen aan de registratie: bij de universiteit, plaatselijke polistie en en mediche check!

  • 03 September 2013 - 08:21

    Pap En Tan:

    Dat zal wel snikken en slikken geweest zijn...!
    Maar zo te lezen red jij je weer goed. Stoere meid, het gaat bijna beginnen. Succes!
    Knuf pap en tan

  • 04 September 2013 - 21:22

    Cary:

    Hoi hoi Linda, via berichtje van jullie mam op FB kwam ik op jou site terecht! Wat kan jij gezellig schrijven! Een hele belevenis voor je daar in China ! Geniet van je studie aldaar maar vooral ook van al je belevenissen!! Groetjes en veel leerplezier! Cary gevers

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linda

Van 14 augustus t/m 20 januari verblijf ik in China voor mijn minor van mijn studie bedrijfseconomie in Tilburg. De eerste maand zal ik reizen door China, van Being via Xi'an, via Shanghai naar Guilin en via Hongkong naar mijn studiestad Guangzhou. 16 september is mijn eerste schooldag aan de Lingnan College, Sun Yat-Sen University, Guangzhou China. Guangzhou is een miljoenenstad in het zuiden van China met een tropisch klimaat, 2 uurtjes van Hongkong vandaan. Het is een moderne handelsstad die als een van de eerste Chinese steden contacten had met het westen. Dit is voor mij als economie student een aantrekkelijk gegeven. Gedurende 4 maanden studie aan de universiteit hoop ik genoeg tijd over te houden om meer van zuid China te zien.

Actief sinds 09 Aug. 2013
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 5288

Voorgaande reizen:

14 Augustus 2013 - 20 Januari 2014

Rondreis China, Studeren in Guangzhou

Landen bezocht: